Szerintem egy postot megérne az is, ha leírnád, hogy az ATM-eskészpénzfelvétel nem minden esetben megoldás, ugyanis léteznek olyan kártyák (pl. CIB, Raiffeisen: bevásárlókárt ya, CIB: Áruhitelkártya),
amelyekkel nem lehet kp- felvenni, mert nemtudja a kártya. A klasszikus hitelkártyák esetén meg kb. 1.000.- Ft a kpfelvétel díja és a felvett összeg
azonnal kamatozni kezd (nincs kamatmentes költés), ezért több ezer Ft-ba iskerülhet nekem az, hogy nincs POS-terminál az adott boltban.
A kereskedők meg ezt nem látják be. Pl. amikor a lakásunkat rendeztük be és elköltöttünk kb. 200.000.-ret bútorokra, akkor nálunk Szekszárdon nem volt olyan bútorbolt (azóta tudtommal egy van) ahol kártyát fogadtak el. Készpénzünk meg nem volt, mert hitelre vettük a bútorokat, így szóba sem került az, hogy ott vásároljunk. Így hát elvittük a pénzünket a gonosz multikhoz, mentünk BP-re az Ikeába, Pécsre a Praktikerbe.
Ha egy bolhafingnyi agya lenne a kereskedőnek, lehetne kártyával fizetni + kötne ügynöki szerződést egy vagy több bankkal, csak kártyaértékesítésre. Így már a kártya + számla kombináción is keresne több ezer forintot, elégedett vevői lennének és nem veszítené el azt a forgalmat, amelyet a hitelkártyás vevői generálnak.
Ráadásul még olyan vevőket is be tudna vonzani, akik így ki tudnák használni a hitelkártyák kamatmentes költési lehetőségét. Egy példa: amikor a hűtönket vettük, kb. 75e-ért, akkor is az áruhitelkártyával fizettem, mert ott 75 nap kamatmentes fizetési hatásidő van és így a 75e hozott nekem kb. ezer forint kamatot addig, amíg lejárt a 75 nap.
Persze belátom, hogy sokkal egyszerübb birkának nézni a vásárlót, csak gáz, hogy a verseny nem kényszeríti ki a boltosokból a szemléletváltást. De annyira, hogy több nem is értették azt, hogy miért probléma az nekem, hogy nem lehet kártyávl fizetni.
Nem lehet mindig készpénzt felvenni
2008.01.08. 07:11 hasitottfa
Az alábbi elgondolkodtató gondolatsor érkezett Imrétől a minap. Olvassátok, véleményezzétek, amit az ügynöki szerződésről ír, az megfontolást érdemel különösen - és ne feledjétek egy kitűnő (egyébként éttermekről szóló) fogyasztóvédelmi rádióműsor szlogenjét: "ha fizetsz, ne kérj elnézést!"
43 komment
Címkék: ügynök bútor áruhitel kamatmentes
A bejegyzés trackback címe:
https://cashonly.blog.hu/api/trackback/id/tr66289091
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Manyizga (törölt) 2008.01.08. 11:35:40
Eegen... majd ha a közüzemi szolgáltatók hajlandóak lesznek ugyanúgy átvállalni a csoportos beszedési megbízások költségeit az ügyfelektől, mint ahogy azt a CSEKKES befizetés esetében teszik, akkor lesz mindenhol kártyás fizetési lehetőség. :) (Meg tönkremegy a Magyar Posta, mert pénzforgalmának 80%-át elveszíti. A maradék 20%-ot meg akkor, amikor a nyugdíjasoknak se ő viszi ki a cash-t, hanem ők is számlára kapják majd végre.)
movhu 2008.01.08. 11:44:47
Nem keveset buktak már rajtam azok a boltok, akiknél nincs kártyás fizetés, azt hiszem nem reálisan mérik fel az ebből adódó különbözetet.
Dávid 2008.01.08. 11:46:31
Ezt a blogot melyik bank indította?
Tudod Te mért nem fogadnak el kártyát sok helyen? Előbb talán el kéne gondolkodni ezen egy kicsit, ember! A kereskedőknek nyilvánvaló érdekük, hogy náluk is lehessen kértyával fizetni, amiért ez legtöbbször nem valósul meg, az a bankok különféle díjai, amit a kereskedőnek kell megfizetnie. Nem a díjjal van baj, hanem azzal hogy ezek a díjak magasabbak, mint más nyugati országokban. Gondolj bele MO jóval kisebb piac, mint pl Németország, kevésbé tehetős ügyfelekkel, ennek ellenére a bank drágább díjat számol fel. Ezért nem lehet mindenhol kártyával fizetni. Szóval akkor legyél szíves és indíts egy blogot a "drága bankok feketelistája" címmel is.
Tudod Te mért nem fogadnak el kártyát sok helyen? Előbb talán el kéne gondolkodni ezen egy kicsit, ember! A kereskedőknek nyilvánvaló érdekük, hogy náluk is lehessen kértyával fizetni, amiért ez legtöbbször nem valósul meg, az a bankok különféle díjai, amit a kereskedőnek kell megfizetnie. Nem a díjjal van baj, hanem azzal hogy ezek a díjak magasabbak, mint más nyugati országokban. Gondolj bele MO jóval kisebb piac, mint pl Németország, kevésbé tehetős ügyfelekkel, ennek ellenére a bank drágább díjat számol fel. Ezért nem lehet mindenhol kártyával fizetni. Szóval akkor legyél szíves és indíts egy blogot a "drága bankok feketelistája" címmel is.
Ban_Dee 2008.01.08. 11:57:46
Manyizga 2008.01.08. 11:35:40
A 'tönkremegy a Posta' dologról annyit, hogy pl. Svédeknél _a posta_ bátorította anno az embereket, hogy ami csak szöveg, azt inkább emailben küldjék, csak a csomagot postán. _Viszont_ biztosítanak email szolgáltatást is (nyilván pénzért persze)...
Ugyanezt el tudom képzelni más szolgáltatásokra is, egyszerűen a M.kir. Postától is némi szemléletváltást igényel...
A 'tönkremegy a Posta' dologról annyit, hogy pl. Svédeknél _a posta_ bátorította anno az embereket, hogy ami csak szöveg, azt inkább emailben küldjék, csak a csomagot postán. _Viszont_ biztosítanak email szolgáltatást is (nyilván pénzért persze)...
Ugyanezt el tudom képzelni más szolgáltatásokra is, egyszerűen a M.kir. Postától is némi szemléletváltást igényel...
ladislaus 2008.01.08. 11:58:09
Rossz a bejegyzesed, mert odairod hogy nincs kamatmentes koltes. Nos ha kp-t veszel fel hitelkartyaval akkor egy HITEL-hez nyulsz ami barmikor a felvetelt kovetoen kamatozik, napi szinten. Ez igy van mindenhol. A hitelkartya mogott NEM a TE tulajdonu penzed van hanem a banke es egy HITEL szamlan, ami un. NEM TRANZAKCIOS szamla. Szoval ezert van tobb koltsege a kp felvetelnek. A hitelkartyaval torteno fizetes ugyebar lehet kamat (koltseg) mentes. Tehat LEHET kamatmentes koltes. De a kp felvetel nem lesz az sehol e kerek vilagban!
movhu 2008.01.08. 12:01:35
A bank drága, szemét, és lehúzós, ez biztosan így van. Ezen azonban nem változtat, hogy amikor én nem megyek be egy helyre, mert ott nincs kártyás fizetés, az sokkal nagyobb bukás.
Manyizga (törölt) 2008.01.08. 12:01:55
Ban_Dee, a M.kir.Posta a leveleket is elveszíti, a csomagokról nem is beszélve. :)
Mi lenne, ha e-mail szolgáltatást indítanának: tuti mail-lost. :D
Mi lenne, ha e-mail szolgáltatást indítanának: tuti mail-lost. :D
Imre 2008.01.08. 12:07:56
Ladislaus! Ugyanarról írtunk mindketten: ha nem tudok kártyával fizetni a boltban, akkor nincs kamatmentes költés, mert kp-t kell felvennem az automatából.
ladislaus 2008.01.08. 12:13:20
Imre, oke, ugy ertettem hogy ezt kifogasolod (kvazi ezt nem erted hogy miert van ilyen dija.)
De akkor egyrol beszelunk :D
Amugy a boltokban nem ATM nincs (bar az sincs) hanem POS terminal.
De akkor egyrol beszelunk :D
Amugy a boltokban nem ATM nincs (bar az sincs) hanem POS terminal.
ladislaus 2008.01.08. 12:15:26
Viszont, letezik egy megoldas egy adott banknal, persze csak a sajat ugyfeleinek, hogy a hk-rol atvezethetnek a sajat folyoszamlajukra egy osszeget es akkor nincs ATM felveteli dij, igaz kamatozik. Ez enyhiti olykor a problemat, es telefonon barmikor 0-24 alatt megtehetik. Ez kicsit baratibb. Jah es elobb volt ez mint az "okoskátya".
ladislaus 2008.01.08. 12:16:53
Meg vmi, nem hulyeseg ezesetben egy folyoszamla hitel, ami a fizut 2-3szorosa is lehet. Igaz kamat van rajta rogton de sokkal kevesebb mint a HK-n es ha ATMnel nyulsz a folyoszla hitelkerethez az sem extra dijas.
na tobb postot nem irok egyenlore :D
na tobb postot nem irok egyenlore :D
sprenczl 2008.01.08. 12:21:49
Bizonyos napi bevétel alatti üzleteknek egyszerűen ráfizetés a bankkártya-leolvasó telepítése, csak kimondottan nagyforgalmú helyeken érdemes ezt jelenleg rendszeresíteni. Amíg ez így lesz, a kis üzletekben itthon nem lehet kártyával fizetni. Egy szekszárdi bútorbolt nem pöröghet túlzottan...
loggol 2008.01.08. 12:23:49
"a hitelkártyák kamatmentes költési lehetősége..."
Na, ez a pénz sincs ingyen. A kártyás fizetésnél a kereskedő fizet a banknak, szerintem most olyan 1-3 százalékot. A vevő pedig éves kártyadíjat, aztán ha nem fizeti időre vissza a teljes összeget, akkor brutál magas kamatot a banknak. (Ha esetleg semmit nem fizet vissza, akkor még jó nagy kezelési költséget is.)
A kereskedő pedig döntse el maga, hogy melyik jobb, ha nem kell fizetni a banknak vagy ha ezért elveszíti az ügyfelek egy részét.
Na, ez a pénz sincs ingyen. A kártyás fizetésnél a kereskedő fizet a banknak, szerintem most olyan 1-3 százalékot. A vevő pedig éves kártyadíjat, aztán ha nem fizeti időre vissza a teljes összeget, akkor brutál magas kamatot a banknak. (Ha esetleg semmit nem fizet vissza, akkor még jó nagy kezelési költséget is.)
A kereskedő pedig döntse el maga, hogy melyik jobb, ha nem kell fizetni a banknak vagy ha ezért elveszíti az ügyfelek egy részét.
porthosz 2008.01.08. 12:44:52
Ez mekkora lol.
Elég egyszerü oka van hogy miért nincs még mindig sok helyen kártyás fizetés (a dijakon kivül).
Ha te egy üzletben kártyával vásárolsz, akkor azt a bank egyből levonja a te egyenlegedből, AZONBAN az üzletnek majd csak hónapok múlva utalja át...
Épp ezért sok cégnek nem éri az meg ohgy te vásárolsz náluk egy szobabutort aztán az ellenértékét majd csak 3 hónap múlva kapják meg...
Kiszámolható hogyha a cégnek ennél hamarabb kell fizetni a beszállítóinak akkor erre képtelen lesz-->hitelt kell felvenni--> ami kamatozik.
És a végén kiszámolható hogy többet veszit az üzleten mint amennyit nyerne a "kizárolagos" kártyás ügyfelekkel.
A tescó meg ilyesmi azért tud kártyás fizetést mert ők a beszállítóknak csak 1 év múlva fizetnek... (na ez is vices és mégis igaz)
Elég egyszerü oka van hogy miért nincs még mindig sok helyen kártyás fizetés (a dijakon kivül).
Ha te egy üzletben kártyával vásárolsz, akkor azt a bank egyből levonja a te egyenlegedből, AZONBAN az üzletnek majd csak hónapok múlva utalja át...
Épp ezért sok cégnek nem éri az meg ohgy te vásárolsz náluk egy szobabutort aztán az ellenértékét majd csak 3 hónap múlva kapják meg...
Kiszámolható hogyha a cégnek ennél hamarabb kell fizetni a beszállítóinak akkor erre képtelen lesz-->hitelt kell felvenni--> ami kamatozik.
És a végén kiszámolható hogy többet veszit az üzleten mint amennyit nyerne a "kizárolagos" kártyás ügyfelekkel.
A tescó meg ilyesmi azért tud kártyás fizetést mert ők a beszállítóknak csak 1 év múlva fizetnek... (na ez is vices és mégis igaz)
ladislaus 2008.01.08. 12:51:47
Na a bankok nem 3 honap mulva fizetnek a kereskedoknek. Ez tevhit. Illetve a masik hogy ha nem idoben fizetsz vissza akkor johogy felszamolnak buntetokamatot, kesedelmi dijat. Mert ugyanis a hitelekre felszamitott kamatokbol kell a betéteseknek kamatot jovairni mindig folyamatosan minden nap. Ezert a banknak figyelnie kell a likviditására. Ezert van ez. Nagyobb a kockazat ha kesobb fizeted a hitel reszleteit mintha elore meghatarozott idoben amivel a bank elozetesen kalkulal. Ez igy mukodik. Jah es romlik a visszafizetesi moral, es igy szepen lassan eljuthatunk oda is hogy Mo-on miert van ennyi eladosodott es BAR listas ember. (tudom sok a jogtalan is)
Komplikato 2008.01.08. 13:10:27
loggol - "A kártyás fizetésnél a kereskedő fizet a banknak, szerintem most olyan 1-3 százalékot."
Tudtommal (nem biztos, hogy pontos adat!) 140FT+Áfa tranzakciósdíj, plusz az összeg 2-4%-a megy a levesbe a kereskedő oldaláról.
Úgy tudom normálisabb EU országokban Németországtól akár Litvániáig ilyen nincs, cserébe vehetsz akár gyufát is kártyával. Másik kedvenc téma a lassú, gagyi, elavult, de Magyarhonba "még jó lesz" telefonos POS terminálok, meg a néha 5 perc feletti visszaigazolási idő. Máshol ez miért pár másodperc?
Tudtommal (nem biztos, hogy pontos adat!) 140FT+Áfa tranzakciósdíj, plusz az összeg 2-4%-a megy a levesbe a kereskedő oldaláról.
Úgy tudom normálisabb EU országokban Németországtól akár Litvániáig ilyen nincs, cserébe vehetsz akár gyufát is kártyával. Másik kedvenc téma a lassú, gagyi, elavult, de Magyarhonba "még jó lesz" telefonos POS terminálok, meg a néha 5 perc feletti visszaigazolási idő. Máshol ez miért pár másodperc?
packard 2008.01.08. 13:10:35
Csak néhány dolog a kártyás fizetéssel kapcsolatban:
- Egy POS telepítése 100e Ft körül van. Emellett havi fenntartási díja van (10e Ft nagyságrendileg), és ami a legfontosabb: a tranzakció díj a teljes összeg 2,5% - 3%-a. Na ez a kemény falat, amit a hazai kiskereskedelem nem akar lenyelni.
- Korábban sem a Visa, sem a Mastercard nem járult hozzá, hogy a kereskedők megkülönböztessék a kártyás és nemkártyás vásárlások esetén az eladott termék árát. Manapság ez már lehetséges, csak erről megfelelő módon kell tájékoztatni az ügyfelet. BP-en sok számtech. bolt él ezzel a gyakorlattal.
- Nagyon sok helyen (főlebb nagyobb értékű árucikkeknél) lehet átutalással fizetni, csak el kell kérni a számlaszámot. Tudom, hogy nincs meg az "azonnal hazaviszem a 2méteres plazmatévét" feeling, de hát ez van. És igen, az átutalásnak is ára van - általában számlacsomag függő, de interneten már elég olcsó a dolog.
Az egészben az a nem mindegy, hogy egy 200e Ft-os cucc vásárlásakor a kereskedő fizet 6e-et, vagy Te fizetsz 6e-el többet (mert nyugodt lehetsz, hogy beépül az árba).
A kifizetéssel kapcsolatban: amikor egy kártyával vásárolsz, az összeg csak zárolják a kártyán / számlán. Az elérhető egyenleged csökkenni fog, a könyvelt egyenleged nem. Aláírod a slip-et, amit a kereskedő bevisz a POS bankjához (pl.: OTP, KH), ahol véglegesítik a tranzakciót, a könyvelés ekkor történik meg. A zárolás két esetben szűnhet meg: vagy 10 nappal a vásárlás után, vagy a tranzakció könyvelésével. Szóval, szó sincs 3 hónapos késésről.
- Egy POS telepítése 100e Ft körül van. Emellett havi fenntartási díja van (10e Ft nagyságrendileg), és ami a legfontosabb: a tranzakció díj a teljes összeg 2,5% - 3%-a. Na ez a kemény falat, amit a hazai kiskereskedelem nem akar lenyelni.
- Korábban sem a Visa, sem a Mastercard nem járult hozzá, hogy a kereskedők megkülönböztessék a kártyás és nemkártyás vásárlások esetén az eladott termék árát. Manapság ez már lehetséges, csak erről megfelelő módon kell tájékoztatni az ügyfelet. BP-en sok számtech. bolt él ezzel a gyakorlattal.
- Nagyon sok helyen (főlebb nagyobb értékű árucikkeknél) lehet átutalással fizetni, csak el kell kérni a számlaszámot. Tudom, hogy nincs meg az "azonnal hazaviszem a 2méteres plazmatévét" feeling, de hát ez van. És igen, az átutalásnak is ára van - általában számlacsomag függő, de interneten már elég olcsó a dolog.
Az egészben az a nem mindegy, hogy egy 200e Ft-os cucc vásárlásakor a kereskedő fizet 6e-et, vagy Te fizetsz 6e-el többet (mert nyugodt lehetsz, hogy beépül az árba).
A kifizetéssel kapcsolatban: amikor egy kártyával vásárolsz, az összeg csak zárolják a kártyán / számlán. Az elérhető egyenleged csökkenni fog, a könyvelt egyenleged nem. Aláírod a slip-et, amit a kereskedő bevisz a POS bankjához (pl.: OTP, KH), ahol véglegesítik a tranzakciót, a könyvelés ekkor történik meg. A zárolás két esetben szűnhet meg: vagy 10 nappal a vásárlás után, vagy a tranzakció könyvelésével. Szóval, szó sincs 3 hónapos késésről.
Terveüdekszi 2008.01.08. 13:13:03
És felmerül még a kérdés, hogy egy embernek miért nincs olyan kártyája, amiről bármelyik ATM-ből vehet fel pénzt mindenféle fogszívás nélkül? Azért egy bútorvásárlás nem úgy szokott megvalósulni, hogy az ember a fodrásztól hazafelé menet kitalálja hogy "Bassza meg, venni kéne egy heverőt!".
Más kérdés hogy kártyával fizetni praktikus. Én is azzal szoktam ha lehet. De általában vannálam annyi kp. hogy azzal is rendezni tudjam a számlát ha úgy alakul. Pl. lefagyott, nincs kapcsolat, stb...
Más kérdés hogy kártyával fizetni praktikus. Én is azzal szoktam ha lehet. De általában vannálam annyi kp. hogy azzal is rendezni tudjam a számlát ha úgy alakul. Pl. lefagyott, nincs kapcsolat, stb...
Komplikato 2008.01.08. 13:13:13
"Na a bankok nem 3 honap mulva fizetnek a kereskedoknek. Ez tevhit."
Az lehet, de a könyvelést kérdezve (miért nem szabad fizetve bélyegzőt használni kártyás vásárláskor a számlán) azt a választ kaptam, hogy a bankok random 1-3 hét!!! alatt egyenlítenek, de igyekeznek minnél tovább húzni.
A T. ügyfél pénze már nincs meg (legalább is az ő számláján) és/vagy már kamatozik a hitel, de ők még vígan használják és forgatják a lovét. És ezért még az ügyfél és a kereskedő fizet nekik nem keveset! Egy vicc az itthoni banki hozáállás.
Az lehet, de a könyvelést kérdezve (miért nem szabad fizetve bélyegzőt használni kártyás vásárláskor a számlán) azt a választ kaptam, hogy a bankok random 1-3 hét!!! alatt egyenlítenek, de igyekeznek minnél tovább húzni.
A T. ügyfél pénze már nincs meg (legalább is az ő számláján) és/vagy már kamatozik a hitel, de ők még vígan használják és forgatják a lovét. És ezért még az ügyfél és a kereskedő fizet nekik nem keveset! Egy vicc az itthoni banki hozáállás.
KT 2008.01.08. 13:16:01
Nekem kis boltom van. Nem éri meg POS terminált hozatnom ide a bankkal.
Okai:
1.
Minden eladás után 4%-ot kell fizetni az eladási árból a banknak.
Gondolhatod, hogy ha az árukat 5-10% haszonnal árulom akkor mennyit keresnék ha a lenne terminálom.
2. A Bank csak hetek múlva utalja át nekem a pénzt. és akkor közben fizess áfát az államnak abból a bevételből ami még meg sem jött.
Na ezért nincs sok boltban POS terminál.
Okai:
1.
Minden eladás után 4%-ot kell fizetni az eladási árból a banknak.
Gondolhatod, hogy ha az árukat 5-10% haszonnal árulom akkor mennyit keresnék ha a lenne terminálom.
2. A Bank csak hetek múlva utalja át nekem a pénzt. és akkor közben fizess áfát az államnak abból a bevételből ami még meg sem jött.
Na ezért nincs sok boltban POS terminál.
Pista Bácsi 2008.01.08. 13:18:18
Na nehogy sajnáljuk má' szegéééény kereskedőket! Pl. nem lehet kártyával fizetni a notebook.hu üzleteiben. Amikor tudvalevő (persze ezt a notebook.hu nem köti a vevők orrára), hogy a számítástechnikai cikkek közül messze a notikon a legnagyobb a haszon. Ez mondjuk néha ki is látszik, amikor a nagy multik beszerzési áron akciózzák a notikat, akkor lazán a notebook.hu árai alá mennek 15-25 %-al :-)))
Komplikato 2008.01.08. 13:23:01
Pista Bá', miért kéne összefüggésnek lennie a haszokulcs, meg a kártyaelfogadás között? Ha az árunak ki kell pörögni teszem azt egy hét alatt, és mondjuk ennek duplája mire megkapja az árát a boltos? Ellenben közben neki meg ott vannak a garanciális kötelezetségei az árura ...
Mondjuk azért kártya ügyileg a legtöbb noti árus jobban el van látva, mert nagyobb cégeknek nem úgy kell összekaparni a következő árukészletre a pénzt a boltokból.
Mondjuk azért kártya ügyileg a legtöbb noti árus jobban el van látva, mert nagyobb cégeknek nem úgy kell összekaparni a következő árukészletre a pénzt a boltokból.
okosok 2008.01.08. 13:29:43
olvasom a kommenteket és le vagyok döbbenve mennyire nem látják át páran. A vásárló számára ingyenes a bank/hitelkártyával történő fizetés, viszont az árusítóhely %-t fizet utána. Ennek a mértéke az hogy melyik bankkal szerződött le és milyen forgalma van. Az üzemeltetésnek is költsége van, hiszen állandó kapcsolat van a bank szervereivel, amin végrehajtja a tranzakciót. Egy kissebb üzlet nem minden esetben termeli ki ezt az összeget, és ha egy árun keres 6-10%-t, abból nem fog 3%-ot a banknak átadni, neki jobban megéri ha más veszi meg aki nem kártyával fizet, nem pedig te. És meg fogja venni más kp-re.
Kukisz 2008.01.08. 13:33:40
- A hitelkártya vásárlásra van kitalálva; a készpénz része húzós lehet. De szerintem még így is nagyon jó, hogy 30-50-70 napig ingyen lehet akár többszázezer ft-om is - általában pont akkor, amikor egyéb pénzem nincs.
- A kártyaelfogadás egyre kevésbé bonyolult processz. Bankja, cége válogatja, de néhány napon belül megérkezik a kereskedőhöz a pénz.
- Ha egy kereskedő túl sokára kapná meg a pénzét(ld. Tesco - multik - stb.), annak a rendelkezésére áll a faktoring, a céges hitelkártya és számtalan banki konstrukció (összességében: hitel) - erre is való a bank.
- A kártya tranzakciós díját tényleg (általában max 3%) illik átvállalni a vevőktől; illetve sokáig tilos is volt a megkülönböztetés. De működik: két éve Dániában a szálló (nem szálloda) 3%-kal többet kért, ha kártyával fizettünk (volna); a fapadosok közül az Easyjet pedig kb. 2000 Ft-ot számít fel külön a kártyás fizetésért.
- Ha ez az ára annak, hogy Bangladeshben/New Yorkban/az interneten a magyar kibocsátású kártyámmal biztonságosan fizethessek, ne kelljen hatvanféle pénznemet, csekket, engedélyt, nemtudommit cipeljek, akkor tőlem mehet.
- Ha pedig egy kereskedő látványosan kerüli a kártyás tranzakciókat, akkor az alapjában véve gyanús - nem csak abból a szempontból, hogy mit fizet/nem fizet be az államnak (közöm?), hanem úgy is, mint pl. szóba fog-e állni velem ha problémásnak találom a megvásárolt árut, azt adta-e el tényleg ami az árura rá volt írva stb.
Hitelkártyás vásárlásnál (amire aztán tényleg nem lehet ráfogni hogy hamisítottam a számlát stb.) ugyanis vita esetében a bank százszoros agresszióval védi meg az érdekeimet, mert történetesen az ő pénzéről van szó.
(magánszemély vagyok, sokszor kellemetlen hogy felhívnak a hitelkártyás költéseim miatt (tényleg én vásároltam? befizetem majd az elmaradást?) de sokkal biztonságosabb és kényelmesebb mint minden más ami itthon elérhető a tárgyban)
- A kártyaelfogadás egyre kevésbé bonyolult processz. Bankja, cége válogatja, de néhány napon belül megérkezik a kereskedőhöz a pénz.
- Ha egy kereskedő túl sokára kapná meg a pénzét(ld. Tesco - multik - stb.), annak a rendelkezésére áll a faktoring, a céges hitelkártya és számtalan banki konstrukció (összességében: hitel) - erre is való a bank.
- A kártya tranzakciós díját tényleg (általában max 3%) illik átvállalni a vevőktől; illetve sokáig tilos is volt a megkülönböztetés. De működik: két éve Dániában a szálló (nem szálloda) 3%-kal többet kért, ha kártyával fizettünk (volna); a fapadosok közül az Easyjet pedig kb. 2000 Ft-ot számít fel külön a kártyás fizetésért.
- Ha ez az ára annak, hogy Bangladeshben/New Yorkban/az interneten a magyar kibocsátású kártyámmal biztonságosan fizethessek, ne kelljen hatvanféle pénznemet, csekket, engedélyt, nemtudommit cipeljek, akkor tőlem mehet.
- Ha pedig egy kereskedő látványosan kerüli a kártyás tranzakciókat, akkor az alapjában véve gyanús - nem csak abból a szempontból, hogy mit fizet/nem fizet be az államnak (közöm?), hanem úgy is, mint pl. szóba fog-e állni velem ha problémásnak találom a megvásárolt árut, azt adta-e el tényleg ami az árura rá volt írva stb.
Hitelkártyás vásárlásnál (amire aztán tényleg nem lehet ráfogni hogy hamisítottam a számlát stb.) ugyanis vita esetében a bank százszoros agresszióval védi meg az érdekeimet, mert történetesen az ő pénzéről van szó.
(magánszemély vagyok, sokszor kellemetlen hogy felhívnak a hitelkártyás költéseim miatt (tényleg én vásároltam? befizetem majd az elmaradást?) de sokkal biztonságosabb és kényelmesebb mint minden más ami itthon elérhető a tárgyban)
okosok 2008.01.08. 13:34:08
sőt. az a másik még otthagyja az aprót is...
hkr 2008.01.08. 13:49:15
Hmmm. Olvasok itt mindenféle díjakról, hogy mibe is kerül egy POS terminál a kereskedőnek... Persze bankja válogatja, szerződése válogatja, no és választott termináltípusa is válogatja, de ahogy nézem, nem igazán pontosak az ismeretek. Az én havi eladási forgalmam minimális, mégis van terminálom. Egyszeri díj nem volt, az olvasó bérleti díja 2500 vagy 5000 Ft, attól függően, hogy vezetékes telefonon megy-e vagy mobiltelefon-hálózaton GPRS-szel. Az utóbbi gyorsabb (nem kell tárcsáznia), és a díjban benne van a forgalom díja is, míg az első megoldásnál van ugye egy vezetékes hívásdíj is, ráadásul praktikus fenntartani egy szabad kimenő vonalat. A GPRS terminál további előnye, hogy az országban szinte mindenhol használható, mobil.
A tranzakciós díj a bruttó összeg 2%-a. Nagyforgalmú helyeknél még ez alá is lehet menni,ha vállalsz minimumforgalmat.
A pénz nagyságrendelig 1 héten belül érkezik meg a számlámra, a banki napok száma van meghatározva, ami talán 3 banki nap? (Nince előttem a szerződés.)
Az igazi hátrány a kp-vel szemben, hogy nyoma van! :-) Szerintem sok kereskedőnél azért nincs POS.
A tranzakciós díj a bruttó összeg 2%-a. Nagyforgalmú helyeknél még ez alá is lehet menni,ha vállalsz minimumforgalmat.
A pénz nagyságrendelig 1 héten belül érkezik meg a számlámra, a banki napok száma van meghatározva, ami talán 3 banki nap? (Nince előttem a szerződés.)
Az igazi hátrány a kp-vel szemben, hogy nyoma van! :-) Szerintem sok kereskedőnél azért nincs POS.
KT 2008.01.08. 13:49:27
Na meg mondjuk engem az is idegesít rettenetesen, hogy a kártyás fizetés általában 3x annyi időbe telik mint a készpénzes.
Kellene ezeknek a kártyásoknak a nagyobb áruházakban direkt kártyás pénztárakat csinálni. Had álljanak csak sorban, amíg a készpénzesek már rég hazaértek.
Kellene ezeknek a kártyásoknak a nagyobb áruházakban direkt kártyás pénztárakat csinálni. Had álljanak csak sorban, amíg a készpénzesek már rég hazaértek.
Komplikato 2008.01.08. 13:52:14
Kukisz - "Ha pedig egy kereskedő látványosan kerüli a kártyás tranzakciókat, akkor az alapjában véve gyanús ..."
Nekem nincs boltom, és (sajnos) egyenlőre a veszély sem fenyeget, hogy lesz, de ...
Ugye nem gondolod komolyan, hogy a leírt átverések nem működnének, csak mert van kártyaterminál egy boltban?
"magánszemély vagyok, sokszor kellemetlen hogy felhívnak a hitelkártyás költéseim miatt (tényleg én vásároltam? befizetem majd az elmaradást?) de sokkal biztonságosabb és kényelmesebb mint minden más ami itthon elérhető a tárgyban"
Ez pozitív, nem is gondolnád mekkora balhék vagynak mostanság klonozott kártyák miatt.
Nekem nincs boltom, és (sajnos) egyenlőre a veszély sem fenyeget, hogy lesz, de ...
Ugye nem gondolod komolyan, hogy a leírt átverések nem működnének, csak mert van kártyaterminál egy boltban?
"magánszemély vagyok, sokszor kellemetlen hogy felhívnak a hitelkártyás költéseim miatt (tényleg én vásároltam? befizetem majd az elmaradást?) de sokkal biztonságosabb és kényelmesebb mint minden más ami itthon elérhető a tárgyban"
Ez pozitív, nem is gondolnád mekkora balhék vagynak mostanság klonozott kártyák miatt.
nesztek 2008.01.08. 14:00:05
én mindíg rosszul jártam a kártyás fizetéssel és az utalásokkal is.
Pl.: telefonszámlámat, stb. a folyószámlámról vonattam.- Na, ők aztán vonták is rendesen: telószámla 2x, egyéb 1x 2x!! Szóltam: Helló, sztoy van! Nekem mi marad? Válasz: Ó elnézést, visszautaljuk= jóváítrák.
Megbízás megszüntetése nincs rá mód: menj ide, telefonálj oda.
A másik kedvencem: sms értesítés.
Vásárolok az egyik multiba kártyával 2008.01.02-án,erről smst kapok 2008.01.08-án, vagy még később.
Tettem panaszt, de minek.
Egyébként mostmár szeretek inkább a postára csekkel, sorbanállósan fizetni,mert annyit fizetek amennyit kell.
Pl.: telefonszámlámat, stb. a folyószámlámról vonattam.- Na, ők aztán vonták is rendesen: telószámla 2x, egyéb 1x 2x!! Szóltam: Helló, sztoy van! Nekem mi marad? Válasz: Ó elnézést, visszautaljuk= jóváítrák.
Megbízás megszüntetése nincs rá mód: menj ide, telefonálj oda.
A másik kedvencem: sms értesítés.
Vásárolok az egyik multiba kártyával 2008.01.02-án,erről smst kapok 2008.01.08-án, vagy még később.
Tettem panaszt, de minek.
Egyébként mostmár szeretek inkább a postára csekkel, sorbanállósan fizetni,mert annyit fizetek amennyit kell.
hkr 2008.01.08. 14:00:35
"A T. ügyfél pénze már nincs meg (legalább is az ő számláján) és/vagy már kamatozik a hitel, de ők még vígan használják és forgatják a lovét. És ezért még az ügyfél és a kereskedő fizet nekik nem keveset! Egy vicc az itthoni banki hozáállás."
Ez nem hazai specialitás. A kártyatranzakciók ugyanis bonyolultabbak, mint ahogy az első tűnhet. Ugyanis nem egyetlen szereplője van, hanem több. Eleve van ugye két bank, az egyik a kártyabirtokosé (vevőé), a másik a kártyaelfogadóé (eladó). Aztán van egy elszámolócég, meg a kártyatársaság (Visa, Mastercard stb). És gyakorta vannak egyéb bankok is a láncolatban. Ezen kívül kevesen tudják, de azért sem azonnali a tranzakció, mert a kártyabirtokos X ideig még kérheti egy tranzakció felülvizsgálatát még a pénznek a számlájáról való elengedése előtt. Amúgy adott esetben ez is egy olyan kockázat, amit az eladónak mérlegelnie kell...
Ettől függetlenül, az eddigi tapasztalataim szerint 1 héten belül csak akkor nem jött a pénz, ha túl sok banki szünnap esett az időszakba. De ez ritka.
Ez nem hazai specialitás. A kártyatranzakciók ugyanis bonyolultabbak, mint ahogy az első tűnhet. Ugyanis nem egyetlen szereplője van, hanem több. Eleve van ugye két bank, az egyik a kártyabirtokosé (vevőé), a másik a kártyaelfogadóé (eladó). Aztán van egy elszámolócég, meg a kártyatársaság (Visa, Mastercard stb). És gyakorta vannak egyéb bankok is a láncolatban. Ezen kívül kevesen tudják, de azért sem azonnali a tranzakció, mert a kártyabirtokos X ideig még kérheti egy tranzakció felülvizsgálatát még a pénznek a számlájáról való elengedése előtt. Amúgy adott esetben ez is egy olyan kockázat, amit az eladónak mérlegelnie kell...
Ettől függetlenül, az eddigi tapasztalataim szerint 1 héten belül csak akkor nem jött a pénz, ha túl sok banki szünnap esett az időszakba. De ez ritka.
hkr 2008.01.08. 14:10:24
Miért lassú a POS? Nos, szerintem a POS általában nem lassabb, mint a kp. GPRS alapú terminálom van, ha bekapcsolva tartom, elég fürge. A betárcsázós cuccok viszont lassabbak. De ami igazán lassú, az az adminisztráció, a bizonylat kezelése stb. Van ahol ez jobban van megoldva, van ahol kevésbé, és persze attól is függ, hozzá van-e bármilyen módon illesztve a rendszerhez (pénztárgép, szoftver) a kártyaolvasó.
Még egy tényező lassítja a dolgot, mire a T. vásárló kitalálja a PIN kódját és megtalálja a zöld gombot.
A kp. szerintem macerásabb, állandóan számolgatni kell, váltani stb. A néni előveszi a pénztárcáját, kiszámolja az aprót, a pénztáros újraszámolja, beteszi címletenként a helyére, kiszámolja a visszajárót, kiveszi címletenként stb stb. De ami a legjobban akasztja a sort, az a klf. étkezési jegy és társaik... Na, olyat ne fogj ki magad előtt!
Még egy tényező lassítja a dolgot, mire a T. vásárló kitalálja a PIN kódját és megtalálja a zöld gombot.
A kp. szerintem macerásabb, állandóan számolgatni kell, váltani stb. A néni előveszi a pénztárcáját, kiszámolja az aprót, a pénztáros újraszámolja, beteszi címletenként a helyére, kiszámolja a visszajárót, kiveszi címletenként stb stb. De ami a legjobban akasztja a sort, az a klf. étkezési jegy és társaik... Na, olyat ne fogj ki magad előtt!
KopaszMercis 2008.01.08. 14:17:02
Szerintem ha az embor okosan csinalja nem erhetik kellemetlen meglepetesek es lehuzasok
En most keszulok berendezkedni.
Most van 1 szamlam 1 debit kartyaval.
Csinalok majd par alszamlat, lesz majd rajtuk ilyen bankihitel (evi 19%-os thm + 3 rongy kezelesi koltseg egyszeri beallitas) lesz ilyen debilkartyam, meg marad a mostani debit, amivel fizetgetek neten, meg olyan helyeken ahol grizes. Olyankor elotte interneten rautalom a szamlat es viola! :)
Plusz ott az sms ertesites sms jelszo, szal ki van ez talalva. Az lenne meg a tuti, ha majd 5-10 ev mulva elterjed a technologia rendesen, hogy a fizetest is mobil eszkozon keresztul okzd le jelszoval. Mielott a POS nyomtatna te mar uthetned be a mobilba a kododat, hogy OK ezt a tranzakciot elfogadom. Igy utana, amikor kikuldik a hong kongi haveroknak a kartya adatait akik rogton ra akarnak terhelni nehany neger kurvat, akkor hoppon maradnak.
Szerintem elobb utobb ezerszer biztonsagosabb lesz, mint barmi mas, csak hat jah. Kovetheto. Persze akinek nincsen takargatni valoja, mint nekem annak geci mindegy.
En most keszulok berendezkedni.
Most van 1 szamlam 1 debit kartyaval.
Csinalok majd par alszamlat, lesz majd rajtuk ilyen bankihitel (evi 19%-os thm + 3 rongy kezelesi koltseg egyszeri beallitas) lesz ilyen debilkartyam, meg marad a mostani debit, amivel fizetgetek neten, meg olyan helyeken ahol grizes. Olyankor elotte interneten rautalom a szamlat es viola! :)
Plusz ott az sms ertesites sms jelszo, szal ki van ez talalva. Az lenne meg a tuti, ha majd 5-10 ev mulva elterjed a technologia rendesen, hogy a fizetest is mobil eszkozon keresztul okzd le jelszoval. Mielott a POS nyomtatna te mar uthetned be a mobilba a kododat, hogy OK ezt a tranzakciot elfogadom. Igy utana, amikor kikuldik a hong kongi haveroknak a kartya adatait akik rogton ra akarnak terhelni nehany neger kurvat, akkor hoppon maradnak.
Szerintem elobb utobb ezerszer biztonsagosabb lesz, mint barmi mas, csak hat jah. Kovetheto. Persze akinek nincsen takargatni valoja, mint nekem annak geci mindegy.
KopaszMercis 2008.01.08. 14:18:01
amugy ez a kartya + pin kod keres vasarlaskor mia geci?
mindenki dzsunior kartyaval szaladgal vagy mi?
mindenki dzsunior kartyaval szaladgal vagy mi?
lOc (a pasztafáriánus) 2008.01.08. 14:24:27
porthosz:
Egyébként hogy ha esetleg tényleg úgy lenne hogy 3 hónapig tartana, míg odaérne a pénz akkor sem értem miért lenne ez bevételkiesés. Ha minden kártyás vásárló pénze 3 hónap után érkezne, akkor ez csak az első 3 hónapban jelentene gondot. Utána már jönne a pénz folyamatosan. Ugyanúgy ahogy jött volna ha azonnal érkezik meg a pénz.
Egyébként hogy ha esetleg tényleg úgy lenne hogy 3 hónapig tartana, míg odaérne a pénz akkor sem értem miért lenne ez bevételkiesés. Ha minden kártyás vásárló pénze 3 hónap után érkezne, akkor ez csak az első 3 hónapban jelentene gondot. Utána már jönne a pénz folyamatosan. Ugyanúgy ahogy jött volna ha azonnal érkezik meg a pénz.
hkr 2008.01.08. 14:32:05
"amugy ez a kartya + pin kod keres vasarlaskor mia geci? Mindenki dzsunior kartyaval szaladgal vagy mi?"
Magyarországon a legtöbb kártya nem klasszikus dombornyomott, hanem VisaElectron vagy Maestro. Ezek csak elektronikusan használhatók, és úgy vannak beállítva, hogy személyes (card present) vásárlási tranzakcióknál PIN-t kérnek. Miért ilyenjük van a népeknek? Mert a bank számára biztonságosabb, így olcsóbban adják, néha külön kártyadíj nélkül.
A magyar kibocsátású PINdomborkártyák általában csak ATM használatkor kérik a PIN-t. Bankfüggő, de Magyarországon ez mondható a kialakult sztenderdnek.
Magyarországon a legtöbb kártya nem klasszikus dombornyomott, hanem VisaElectron vagy Maestro. Ezek csak elektronikusan használhatók, és úgy vannak beállítva, hogy személyes (card present) vásárlási tranzakcióknál PIN-t kérnek. Miért ilyenjük van a népeknek? Mert a bank számára biztonságosabb, így olcsóbban adják, néha külön kártyadíj nélkül.
A magyar kibocsátású PINdomborkártyák általában csak ATM használatkor kérik a PIN-t. Bankfüggő, de Magyarországon ez mondható a kialakult sztenderdnek.
hkr 2008.01.08. 14:37:16
"Egyébként hogy ha esetleg tényleg úgy lenne hogy 3 hónapig tartana, míg odaérne a pénz akkor sem értem miért lenne ez bevételkiesés. Ha minden kártyás vásárló pénze 3 hónap után érkezne, akkor ez csak az első 3 hónapban jelentene gondot. Utána már jönne a pénz folyamatosan. Ugyanúgy ahogy jött volna ha azonnal érkezik meg a pénz."
Hát, ha kellő forgótőkéje van a kereskedőnek, akkor talán nem nagy veszteség, legfeljebb a kamat. De ha úgy működik, mint a magyar gazdaság legtöbb szereplője, akkor egyik napról a mára él és igen nehezen tudná megfinanszírozni ezt az időszakot, amikor ugyanúgy kell árubeszereznie, rezist és béreket fizetnie stb stb stb.
Emlékezz csak vissza kormányunk áfa-visszatartási kampányára, amikor hónapokig nem akarták visszaadni a visszajáró áfát. Bele is roppant a gazdaság, szerintem még mindig azt nyögjük.
Hát, ha kellő forgótőkéje van a kereskedőnek, akkor talán nem nagy veszteség, legfeljebb a kamat. De ha úgy működik, mint a magyar gazdaság legtöbb szereplője, akkor egyik napról a mára él és igen nehezen tudná megfinanszírozni ezt az időszakot, amikor ugyanúgy kell árubeszereznie, rezist és béreket fizetnie stb stb stb.
Emlékezz csak vissza kormányunk áfa-visszatartási kampányára, amikor hónapokig nem akarták visszaadni a visszajáró áfát. Bele is roppant a gazdaság, szerintem még mindig azt nyögjük.
packard 2008.01.08. 15:21:38
A sebességgel kapcsolatban még annyit, hogy a kapcsolódás módja (sima telefon vs gprs) mellett az authorizációt végző szereplő is fontos. Dombornyomott kártyák esetében a Visa és a MC simán tud authorizálni, így nem kell megjárni a számlavezető bankig egy kört.
Horvátországban pl. mindenhol ez a beállítás működik. Csak lehúzzák a kártyát, már köpi is ki azonnal a slippet - míg itthon általában a lehúz - pötyög - zöldgomb - vár jobbesetben 10-15mp-et, rosszabban 30-40mp-et - nyomtat - aláír scenárió az általános (saját tapasztalat, mindenhol kártyával fizetek).
hkr: Erste, BB, vagy KH ;-) ? A 100e-es csatlakozási játék az OTP kedvence volt...
Horvátországban pl. mindenhol ez a beállítás működik. Csak lehúzzák a kártyát, már köpi is ki azonnal a slippet - míg itthon általában a lehúz - pötyög - zöldgomb - vár jobbesetben 10-15mp-et, rosszabban 30-40mp-et - nyomtat - aláír scenárió az általános (saját tapasztalat, mindenhol kártyával fizetek).
hkr: Erste, BB, vagy KH ;-) ? A 100e-es csatlakozási játék az OTP kedvence volt...
ladislaus 2008.01.08. 16:24:12
várakozási ido?
Nem egyszer lemértem. Kezdo bankár koromban az fiok ahol meloztam volt egy Plus, mindig ott vettem reggelit. Nem voltam rest 256 forintot hitelkartyaval fizetni. Mogottem nem egyszer proli otthon unatkozo korkezvezmenyes 50es okoskodo nagyanyo cicceget, meg beszolt mikor latta hogy kartya a kezemben, es en lemertem hogy o mennyi ido alatt fizet aprostul, visszajarostul. Nos hadd ne mondjam hogy nekem kb harmad annyi ido volt. Aztan visszaszoltam es erre kiabalt, a penztarosok meg nevettek rajta. (persze tolunk kaptak repi bogret, tollat, meg ilyeneket :) )
Nem egyszer lemértem. Kezdo bankár koromban az fiok ahol meloztam volt egy Plus, mindig ott vettem reggelit. Nem voltam rest 256 forintot hitelkartyaval fizetni. Mogottem nem egyszer proli otthon unatkozo korkezvezmenyes 50es okoskodo nagyanyo cicceget, meg beszolt mikor latta hogy kartya a kezemben, es en lemertem hogy o mennyi ido alatt fizet aprostul, visszajarostul. Nos hadd ne mondjam hogy nekem kb harmad annyi ido volt. Aztan visszaszoltam es erre kiabalt, a penztarosok meg nevettek rajta. (persze tolunk kaptak repi bogret, tollat, meg ilyeneket :) )
hkr 2008.01.08. 16:24:43
packard: IEB :-) Ma már CIB.
ladislaus 2008.01.08. 16:32:14
Ja a halalom amikor a penztaros keri a szemelyit, amikor fenykepes kartyaval fizetek. Mondom ott vagyok a kartyan. Jo de az nem eleg. Mondom diak jo lesz? Aszongya jo. Na megmutatom neki egy meterrol direkt ugy hogy a nevem eltakarom, erre megkoszoni. Nos, a kartyan a kepem idei, a diakon 2001-es. Most akkor mi a reteknek ez a mizeria?
hkr 2008.01.08. 16:34:51
"A 100e-es csatlakozási játék az OTP kedvence volt..."
Amikor én informálódtam a piacon (bekértem az ajánlatokat sok helyről), akkor alapvetően a köv. konstrukciók voltak - és ezek keverékei:
a) Megveszed a terminált (kb 100 ropi)
b) Bank adja a terminált, kereskedő bevállal X minimum forgalmat, ha azt eléri, nem fizet a terminálért
c) Bank adja a terminált, kereskedő bérli, de nincs minimális forgalmi elvárás
Van bank, aki "csatlakozási díj" címszóval meghitelezteti veled a terminál árának legalább egy részét.
Amúgy bizonyos POS-ok képesek plusz biznict is hozni egy-egy üzletnek, mert lehet velük telefonkártyát feltölteni meg autópályamatricát venni stb stb ami szintén hozhat a konyhára pár forintot (boltja válogatja.)
Amikor én informálódtam a piacon (bekértem az ajánlatokat sok helyről), akkor alapvetően a köv. konstrukciók voltak - és ezek keverékei:
a) Megveszed a terminált (kb 100 ropi)
b) Bank adja a terminált, kereskedő bevállal X minimum forgalmat, ha azt eléri, nem fizet a terminálért
c) Bank adja a terminált, kereskedő bérli, de nincs minimális forgalmi elvárás
Van bank, aki "csatlakozási díj" címszóval meghitelezteti veled a terminál árának legalább egy részét.
Amúgy bizonyos POS-ok képesek plusz biznict is hozni egy-egy üzletnek, mert lehet velük telefonkártyát feltölteni meg autópályamatricát venni stb stb ami szintén hozhat a konyhára pár forintot (boltja válogatja.)
bandyta · http://www.bankkartyaelfogadas.hu 2008.09.13. 18:58:20
Hali!
Ezt most kaptam: www.bankkartyaelfogadas.hu
Ide kell küldeni a csóró kereskedőt, ha még nem fogad el!
Ezt most kaptam: www.bankkartyaelfogadas.hu
Ide kell küldeni a csóró kereskedőt, ha még nem fogad el!
akos79 2009.09.21. 11:24:47
sziasztok,
1-2 aktuális infó a POS terminállal kapcsolatban (talán egy-két tévhitet is sikerül eloszlatni):
- új szereplőként az UniCredit Bank is belépett a POS piacra
- a terminálnak SEM belépési, SEM havi díja NINCS
- nem kell megvásárolni, bérelni stb...
- a forgalmi jutalék 1,3/1,9% a tranzakciók után
Fentiekből látszik, hogy ennek ma már nem szabadna kérdésnek lennie, max nem használja, de ekkor ktg-e sem merül fel vele kapcsolatban.
Üdv
PS: aki szeretne egyet, keressen bátran! :)
1-2 aktuális infó a POS terminállal kapcsolatban (talán egy-két tévhitet is sikerül eloszlatni):
- új szereplőként az UniCredit Bank is belépett a POS piacra
- a terminálnak SEM belépési, SEM havi díja NINCS
- nem kell megvásárolni, bérelni stb...
- a forgalmi jutalék 1,3/1,9% a tranzakciók után
Fentiekből látszik, hogy ennek ma már nem szabadna kérdésnek lennie, max nem használja, de ekkor ktg-e sem merül fel vele kapcsolatban.
Üdv
PS: aki szeretne egyet, keressen bátran! :)