HTML

Kártyát NEM fogadunk el!

Azoknak a helyeknek, üzleteknek, éttermeknek a feketelistáját állítjuk össze, ahol - érthetetlen módon - a mai napig nem lehet bankkártyával fizetni. sőt: többnyire már a kérdést is érthetetlen sértődés követi. Várjuk a jelentéseket és a sztorikat a kártyamentes helyekről, hogy közösen ösztönözzük a cégeket e harmadik világbeli probléma megoldására! email: hasitottfa@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Pizza csak készpénzre - Don Pepe

2007.12.30. 23:18 hasitottfa

Első bejegyzésünk hazánk (talán méltán) egyik legnépszerűbb pizzériájáról, a Don Pepéről szól, amely büszkén hirdeti magáról, hogy

"a Budapest Week Publishing által minden évben kiosztásra kerülő "Best of Budapest" díjat, 2000., 2004. és 2005. évben a legjobb pizza kategóriában, 2006-ban a legjobb házhoz szállító kategóriában a Don Pepe vehette át."

A vevők elégedettségére sokat adó cég budaörsi éttermébe tértünk be ma este. Azt még valahogy elfogadtuk, hogy fél órával a zárás előtt már csak elvitelre adtak pizzát (miért?), de az már sok volt, hogy a kártyával való fizetés sem volt lehetséges. Az egyébként udvarias pincér állítása szerint nem csak ott és akkor, hanem egyik Don Pepe-étteremben sem, soha.

Talán nem szükséges hangsúlyoznunk, hogy egy olyan helyről van szó, ahová gyakran 4-5-6-7-8 fős társaságok mennek vacsorázni, akár több tízezer forintos számlát maguk mögött hagyva? Miért kell szerencsétlen vevőnek ennyi készpénzt magánál tartania? Nem lenne az étteremnek is egyszerűbb, ha simán a számlájukra befolyna a pénz, ahelyett hogy a bankók kezelésével és szállításával kéne foglalkozniuk?

59 komment

Címkék: kultúra magyarország pénz étterem bankkártya fogyasztóvédelem gasztró cash don pepe

A bejegyzés trackback címe:

https://cashonly.blog.hu/api/trackback/id/tr35279603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.02. 15:35:28

Azért, testvérem, mert a bankkártyás fizetés utáni jutalékot a cég fizeti, ahol te ingyen használod a kártyádat. Ők úgy döntöttek, hogy nekik ez nem éri meg, a birka meg így is betódul...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.02. 15:52:57

kérdés az, kell-e neki kisebb haszon vagy egyáltalán nem...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.01.02. 15:57:07

a bkv pénztárak is megérnének egy misét, amikor népes családomnak vásárolok bérletet

közepesen agresszív középkorú banya 2008.01.02. 16:02:31

A Burger Kingnél sem lehet kártyával fizetni, pedig az nem kis cég. A BKV meg különösen gáz. Mi lenne, ha valaki évekre visszamenőleg kérné a havi 350 ft-okat a készpénzfelvételért.

sergei 2008.01.02. 16:16:25

A burger és a mcdonalds esetében az van, hogy mivel franchiseban mennek, ezért nem a cég sara, hogy nincs kártyaelfogadás, hanem az üzemeltetőé. én pl. a móriczon a mekiben nem bírtam kártyával fizetni, a burgerben a blahán meg igen.

Sonica 2008.01.02. 16:32:57

Tévedés: van EGYETLEN bkv pénztár, ahol elfogadják a kártyát is. Akácfa utca, VIII. ker.

Amúgy az én kedvencem a laptop.hu és a notebook.hu, amelyek ugye a nevükből adódóan számítógépeket forgalmaznak, és a boltjaikban sem lehet kártyával fizetni. 2006. decemberében egymást tiporták az emberek a boltban (akkor még volt a sulinet kedvezmény), végigállták a sort, kitöltötték a papírokat, majd mehettek keresni olyan automatát a plázában, amiben karácsonykor van még elég cash :D. Ráadásul fizetésnél amikor TE vásárolsz, akkor nincs díj, viszont ha készpénzt veszel fel, ez akár több száz - ezer forintokra is rúghat.

Orso · http://orso-online.blogspot.com 2008.01.02. 16:33:26

Amin én fennakadtam már többször, az az, hogy pl. a győri Árkád üzletközpontban (ami eleve vadonatúj, mindenféle hiperszuper csilivili üzlettel) lévő 576 Kbyte üzletben (ahol számítógépes, PS-es és egyéb konzol játékokat és ilyesféle hardvereket árulnak, tehát műszaki-számítástechnikai-szerűséges bolt) nem lehet semmiféle bankkártyával fizetni, miközben a csornai Zöldfa vendéglőben, ami ugye egy mezei kisvárosi sima vendéglő-étterem, ott meg lehetett már 6 évvel ezelőtt is... Ez lenne a XXI. század? :)

Anna 2008.01.02. 16:36:54

Amíg ilyen kurva magas jutalékot húznak le a cégekről a bankok, addig felesleges ez a blog. Talán utána kellene nézned, hogy mennyibe kerülne az étterembe telepíteni és üzemeltetni a terminált az étteremnek. Aztán elgondolkodni rajta, hoy mennyivel kellene emiatt a pizza árát emelni.

Fender · http://firka.blog.hu/ 2008.01.02. 16:37:31

én azon akadtam ki h a nyugatinál lévő mekiben nem fogadnak el kártyát. egyszer majdnem éhenhaltam emiatt.

Anna 2008.01.02. 16:39:16

A számítógépes cégek nagyon kicsi haszonkulccsal dolgoznak. Ezt mind elvinné a banki jutalék, ezért nem lehet általában ilyen helyeken bankkártyával fizetni.

asdf 2008.01.02. 17:00:24

Sonica:
Nagyon egyszeru, hogy a notebookos boltok miert nem bankkartyaznak: az egyszamjegyu, neha 6-7% kornyeken tanyazo arresbol kb. 3% landolna a bankoknal banki jutalek cimen. Ok meg azt mondtak, hogy lof** a seggukbe, es nincs bankkartyas fizetes. Ennyi.

Sütemény1975 2008.01.02. 17:05:24

" Sonica 2008.01.02. 16:32:57
Tévedés: van EGYETLEN bkv pénztár, ahol elfogadják a kártyát is. Akácfa utca, VIII. ker."

akkor KETTŐ van. Ugyanis a Moszkva téren is elfogadják a bankkártyát. Így veszem a bérletem már hónapok óta.

Egészségesebb cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2008.01.02. 17:06:01

Na igen, itt a bankokkal van a gond, nem azokkal akik nem akarják a nyereségüket a banknak adni, mert te kártyával akarsz fizetni...

Szakyster 2008.01.02. 17:18:40

"Na igen, itt a bankokkal van a gond, nem azokkal akik nem akarják a nyereségüket a banknak adni, mert te kártyával akarsz fizetni..."

Értem én, csak nem éredekel. Nehogymár nekem kelljen nyomást fejteni a bankokra, hogy tudjak kártyával fizetni Mari néni boltjában? Nem, én a boltokra fejtek ki nyomást azzal, hogy oda megyek vásárolni, ahol lehet kártyázni. A többi meg menjen tönkre.

BankcardGirl 2008.01.02. 17:49:30

Kedves Mindenki!

Ebben a szakmában dolgozom. Értek hozzá:

- Burger Kingben van Bankkártya Elfogadás (azt hiszem mindíg 1 pénztárnál a sokból,de ki van matricázva...láttam)...Az Oktogon, Astoria, és az Arany J u-ban biztos, mert én oktattam őket az elfogadásról.
- Állítólag valamelyik MEKIben is van, bár én még nem láttam
-Az igaz, hogy az elektronikai \"cuccokat\" árúsító helyek nehezen tudják bevezeteni, hiszen alacsony az árrés és (ahhoz képest) nagy a bank jutaléka (2-3% közötti) (az Electro World meg stb meg nem teheti meg, hogy ne legyen bankkártya Elfogadás)
-Úgy TOM, hogy az összes 576 Kbyte-ban is van (bár, ha van franchise 576 Kbyte, lehet, hogy a magántulaj nem vezetteti be...de ezt is nehéz elképzelni egy ÁRKÁDban)
-Az igaz, hogy a Don Pepe-nél nincsen....nem is értem miért...mert, (és ez bizonyított tény) az ember általában (mindíg!!!) többet költ ha bankkártyával vásárol (mert hát ugye...nem készpénz...jaj de jóóóóó nekem most..!!??)
Külföldön (állítólag) olcsóbb a szolgáltatás, csakhogy....ott a bank nem veszi meg a gépet (a kereskedőnek kell), itthon megveszi a BANK (kb 100-150 e brutto HUF). Külföldön nem állja a Bank a szervíz költséget (kiszállás, POS terminál csere+oktatások stb) ....itthon igen...(kb évente 60 e HUF / POS terminál)

Nem a bankot védem...mert megcsinálja a maga \"kis\" pénzét, csak szerettem volna közölni ezeket az apró tényeket...

Corrio · http://www.honnansehova.hu 2008.01.02. 17:50:13

Olyan nagy inter-multidimenzió-és kontinentális cégeknél sem lehet kártyával fizetni, mint a McDonalds és a Burger King :D

huha 2008.01.02. 17:56:10

Nem gyanús, hogy csak a számtech. boltok nem fogadnak el kártyát a kereskedők közül? És itt a legmagasabb fekete áruk aránya! Így nem látszik a valós forgalmuk.
De a körúti török éttermek is viccesek: pénztárgép+szalagos számológép kombi :-)

asdf 2008.01.02. 18:04:15

Mar irva volt, a szamtechcegek jellemzoen azert nem, mert abban az iparagban nagyon kicsi a haszonkulcs es egyszeruen nem fer bele.

Sonica 2008.01.02. 18:36:58

asdf: engem annyira nem érdekelt, mert előre tájékozódtam a bankkártyás fizetés lehetőségéről. De mondjuk rajtam kívül a boltban nem sokan.

Sütemény: sorry vagyok, tavaly nyáron még csak az Akácfában volt. Nem mintha vennék kártyával bérletet (hálisten cég fizeti :D), de az is milyen macera... Most két hét volt az átfutás, mert persze karácsony... szilveszter... aztán ötödikén ha nem lesz bérletem, akkor meg ugat a kaller.

Sonica 2008.01.02. 18:38:05

Bankcardgirl: hogy ne sajnáljam már a bankokat!!! Provident: 300-400%-os THM-mel? Most elmorzsolok egy könnycseppet mindjárt a szemem sarkában.

mooki 2008.01.02. 19:16:15

Sonica,

Azért a Providentet banknak nevezni nem kis merészségre (avagy tájékozatlanságra) utal. Már túl azon, hogy bankkártya-elfogadáshoz/kibocsátáshoz végképp semmi közük.

Egyébként nem kell sajnálni a bankokat ez igaz, csak a kereskedőknek is tudomásul kellene már venniük, hogy a 21. században élünk, ergo - ha valóban ki akarják szolgálni az embereket - el _kell_ fogadniuk a kártyákat is. (Én mondjuk kimegyek abból az üzletből, ahol nem használhatok kártyát: egyrészt elvből, másrészt azért, mert nem szeretek kápével a zsebemben mászkálni, csak azért, mert hátha meglátok valamit...)

Vladimir Harkonnen 2008.01.02. 19:24:48

Nálunk az 50 nm-es kisboltban is elfogadnak kártyát! Na bumm, az átlag 30%-os árrésből lejön minden negyedik vásárlónál 3%, mindjárt sírok! Ráadásul a mai világban várható a forgalom növekedése is ahol elfogadnak bankkártyát!
Érdekes, hogy pont pl. a megdöglesznél nem erőltetik a POS-okat, pedig van rendesen árrésük!

Dervenkál Egon 2008.01.02. 19:33:00

Egyetértek azzal, hogy a kereskedők gyakorlojanak nyomást a bankokra. Bár az is igaz, hogy a kp-s fizetésnek vajmi kevés nyoma van. És ha én jó forrásból szerzem be a cuccot, hogy ne kelljen igazolni, honnan van, az eladás is feketén jó.
Ez a kis árrés dolog meg számomra nem világos. Miért tudok szinte mindent olcsóbban megvenni német vagy olaszhonban (hardver)????

Anonymus 2008.01.02. 20:33:46

Az elektronikai eszközöket forgalmazó üzletek valóban az árrés miatt nem engedhetik meg maguknak a terminál üzemeltetését. Az alacsony árrés pedig a fekete piacnak köszönhető. Persze ebből ne gondolja senki, hogy "hű de sokat kaszálnak". Egy frászt. Azért kényszerülnek erre rá, mert máshogy nem lehet tartani az árversenyt ... Én ezért inkább az egész magyar gazdaságot hibáztatnám, de teljes mértékben semmi képpen sem az üzleteket.

Visszatérve a Don Pepe pizzériára. Arra gondoltatok esetleg, ha egy étterembe kártyával lehet fizetni, valószínűleg sokkal kevesebben adnak borravalót az említett pincérnek? Ha pedig kevesebben adnak borravalót (adómentes juttatást), akkor egy idő után panaszkodni fog, hogy kevés a fizetése, ugyanis a borravalókból szokott befolyni a pincérek fizetésének 20-30-40%-a is akár!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.01.02. 20:46:57

Aqua Computer - Dohány utca

Nem fogadnak el és nem is fognak elfogadni bankkártyát - legalábbis ezt közölte velem a pénztáros kisasszony. Ez azért volt ciki, mert közel 800.000 forintért vásároltam náluk és nagyon lazán odamentem a kasszához, hogy na majd most jól fizetek... Hát nem jött össze, ráadásul a környéken sehol sincs egy rohadt ATM... Bankfiókban már nem is reménykedtem, mert eléggé kis banknál tartom a zsozsót... :-(
Kb fél óra alatt sikerült találni egy ATM-et és persze nem tudtam kivenni a teljes összeget, mert van ugye olyan találmány is, hogy napi limit...

Merde 2008.01.02. 20:57:55

Hogy te mennyire ráérsz, vazze..... Ha tudod hogy nem lehet kártyával fizetni (márpedig mostmár tudod), akkor vigyél magaddal kp-t, vagy menj olyan helyre ahol elfogadják. Te fasz!

Vladimir Harkonnen 2008.01.02. 21:12:53

winyetta 2008.01.02. 20:46:57
Aqua Computer - Dohány utca

800 000-et már illik átutalni, még ha nem is kötelező! Kevés olyan ember van aki nem nepper, és ennyi pénzzel szaladgál!

üvöltő dervis 2008.01.02. 21:17:44

Hi a Nyugatinál is elfogadja a BKV, de az is igaz, hogy mióta rájöttek az emberek, azóta jó nagy sor van ott is. Egyébként az EU már rászállt a VISA-ra és a Mastercard-ra is. A magas díjak miatt, amit átterhelnek. eközben pedig viszonylag magas haszonkulccsal dolgoznak.

Vladimir Harkonnen 2008.01.02. 21:20:14

Dervenkál Egon 2008.01.02. 19:33:00
Egyetértek azzal, hogy a kereskedők gyakorlojanak nyomást a bankokra. Bár az is igaz, hogy a kp-s fizetésnek vajmi kevés nyoma van.

Aztán meg sokan odadugják a Supershop/Smart kártyájukat a +1%-ért, és máris bukta! Már az Apeh lekérheti a pontgyűjtő kártyák adatait is, (ha jól tudom) és máris látszik, ki hol mennyit költött! Máris adódik a kérdés: miből?

jesszumpepi (törölt) 2008.01.02. 21:39:56

Bankkártyával vagy készpénzzel,én a Don Pepe pizzáit szeretem legjobban.
A kártya miatt nem görcsölök.Ha lehet vele fizetni lehet,ha nem,úgy is jó.

impetus 2008.01.02. 22:03:52

"Én mondjuk kimegyek abból az üzletből, ahol nem használhatok kártyát"
Részben igazad van, hogy nem érdekel a kiskereskedő nyomora, de mi inkább alacsony árakat tartunk, mint terminált. És általában a kp felvét is kevesebb költséggel jár neked, mint a terminál költség a kereskedőnek - aki általában áthárítja ennek költségét a vevőre.

ell 2008.01.02. 22:09:47

én is úgy vagyok vele, hogy ha nem lehet kártyával fizetni, akkor majd vásárolok ott, ahol lehet. és szerintem szinte mindenhol megérné bevezetni a kártyás fizetési lehetőséget, mert az emberek többsége szívesebben fizet kártyával. a számítástechnikai boltokat meg már megszoktam, még régebben utána jártam, miért is van ez, kész ennyi.
éttermek meg: külföldön pl van olyan, h szervíz-díj. először nagy b.iságnak tűnt nekem, de pl erre a borravaló kérdésre remek megoldás lenne.

macilaci 2008.01.02. 22:46:58

Számtech cégek sokszor igen nagy összértékű eladásán is jó, ha 6-8% árrés van az óriási és gyilkos verseny miatt.
Elvileg ebből kéne fenntartani az egész ügymenetet (mindig mosolygós alkalmazottak, beszerzéshez autó, telefon, internet, áram, fűtés, járulékok, adók, meg a faszom tudja így hirtelen még mi minden) Ha a 6%-ból leszedjük és egyből továbpattintjuk a jóságos Bank Bácsinak a maga 3-3,5%-os "jutalék"-át, akkor rögtön megszabatultam a keresetem felétől!
Próbáljátok meg, hogy milyen az, amikor a fizetésetek felét bankköltség címén befizetitek minden hónapban! Én már próbáltam, nem jön ki belőle a fenntartás sem, nemhogy más (elvileg keresnem is kéne a dolgon, nem karitatív jellegű a vállalkozás).

Bankra nyomást gyakorolni? Ez most komoly? Próbáltad már? Az én POSomat elvitték, amikor úgy döntöttek a jóságos OTPbácsiék, hogy nincs rajta elég forgalmam. Mondtam, hogy akkor megveszem a készüléket, de azt nem lehetett. Erről ennyit.

shaman · http://www.shamanoldala.hu 2008.01.03. 03:17:12

Számtech boltokhoz: van egy laptopos bolt (notebookstore), ahol igazán mglepő módon lehet kártyával fizetni. Amikor náluk vásároltam, az adott típus ott volt a legolcsóbb. Ők hogy csinálják akkor, ha tényleg ilyen kicsi az árrés?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.01.03. 03:58:22

Notebook téma: Az $1700 dollárért kiskerben bármikor, bárhol kapható notebook 600.000 ft feletti árán mitől is van szűk árrés?

Megjegyzem: Egy notebook esetében a költség valóban gonott jelent, de a kisebb tételek esetén egyáltalán nem biztos, hogy drága a bankkártya elfogadás. Miért?

1.) Gyorsabb, ergo az adott pénztár esetén azonos bérköltség, rezsi mellett nagyobb forgalmat tudsz lebonyolítani, ez pedig egy McDonalds, egy Don Pepe, stb. esetén jelentős szempont.

2.) A készpénz kezeléssel járó költségek is jelentősek, ezek csökkenhetnek.

3.) forgalomnövekedés is szempont ám...

bonnie 2008.01.03. 08:34:18

ellenpelda: Mav jegyautomata - nagysagrandekkle gyorsabban mukodik bankkartyaval, mint akar aproval, akar papirpenzzel.
elfogadnak kartyat, de inkabb ne tennek: pantom a rumbachban. karacsony elott vasarolta, 3* huzta le az osszeget az egybites penztaroskisasszony. tudom, en voltam a hulye,h nem kertem el a "sikertelen tranzakcio" papairjat. ma megyek reklamalni...

Mokele-Mbembe 2008.01.03. 09:12:01

Én az autószalonokra vagyok kiakadva... Oké, hogy a verdát nem kártyáról fizetem ki, nem is életszerű a több milliós napi limit, de a szervizek díjaiba azért valahogy csak-csak beleférne a kártyatranzakció költsége...

mirage8 2008.01.03. 09:53:34

Olyan blogot is lehetne inditani, hogy melyik szamitastechnikai bolt fogad el egyaltalan kartyat. Nagyon rovid lista lenne. Hirtelen nem is tudok...
Viszont az nagyon bosszantott, hogy karacsony elott 2 helyen is (Rossmann, Penny Market) az volt kiirva, hogy "technikai okok miatt" nem fogadnak el kartyat, pedig ha jol tippelek, csak meg lett mondva a penztarosoknak, hogy akkor most igy fogunk kicsit bevetelt novelni...

macilaci 2008.01.03. 10:50:41

shaman: akciós termékeknél néhány (khm, szóval, etikailag kifogásolható módszerrel) üzletben nem ritka, hogy beszerzési ár alatt megy el a cucc. Ez a vevőnek jó, mert mint vevő én sem nézek mást, mint a cédula. (Dehogynem nézek, a hozzá nyűjtott szolgáltatás is fontos szempont, főleg a garanciális ügyintézés témaköre) Ezt a "mínuszt" kompenzálják máskor vagy máson. Ezzel a boltok nagy része nem tud, és nem is akar versenyezni, mert nincs értelme.

TheElf: 600.000-es notin is a haszon fele veszik, mert a bank is százalékban viszi a lóvét.

Nálam ismeretlen ügyfélnél az előre utalás, régi visszatérőknél az előleg + átvétel utáni utalás vált be.

eszterit 2008.01.03. 10:54:04

Megnéztem egy bank POS szerződését. A banki jutalék havi 500.000 forgalom alatt 1,5-2,5%, 10 millió/ hó felett 1,1-1,7%. Az viszont nem igaz, hogy sokáig ülnek a pénzen, mert kártyakibocsátó bank függvényében 1 (ha saját bankos kártya) vagy 3 nam múlva már jóváírják a pénzt.
Egyébként annak is van költsége a bankban, ha kp-t akarsz befizetni a céges számlára, pláne ha sok vegyes címletben. Szóval valahol mindenképpen fizetsz.

Roltii 2008.01.03. 11:43:19

Az alapvető baj, nem az, hogy drága a pos terminál. A lényeg az, hogy kp-t és kártyát együtt használni drága. Hiszen a cashnek is van ára (pénzszállító autó esetleg naponta többször, mindenféle kp-s műveletek drágák. POSnál meg ott a jutalékos dolog. De a kettőt használni nem éri meg, viszont kishazánkban sokkal többen felháborodnának, ha valahova azt írnák ki, hogy CSAK kártyával lehet fizetni. Úgyhogy most még a szívás van, míg a kp el nem tünedezik életünkből. Jah, külföldön meglepően sok étterembe nem lehet fizetni kártyával, pont a jutalékos cucc miatt (hiszen ott a borravaló annyira nem jellemző mint itthon)

Karfiol 2008.01.03. 12:13:47

Nálunk a Penny Market-ben nem lehetett sokáig kártyával fizetni. Aztán a 4 pénztárból egynél lehetett. Most mindegyiknél lehet, már ha nyitva vannak...

bigben 2008.01.03. 12:45:50

lusta vagyok végigolvasni a kommenteket, csak a postot olvastam, de az sem teljesen igaz. az őrmezőn lévő don pepében többször fizettem kártyával. igaz betárcsázós, de működik.

macilaci 2008.01.03. 12:52:14

Egyébként tegye fel a kezét az, aki egy tök ismeretlen pincér kezébe szívesen adja a kártyát, hogy elvonuljon vele néhány magányos és nem felügyelt percre...

Dervenkál Egon 2008.01.03. 14:49:50

Ja, még egyet nem értek!!!!

Csak POS terminálban lehet gondolkodni???? Én a szerződéses taxis céggel utazom és sokszor fizetek kártyával az autóban. Igaz némelyik sofőr morog, hogy most akkor elő kell venni a kis lehúzó készüléket, de teljesen rendben működik. Általában 48 órán belül kész a terhelés. És nem hiszem, hogy a taxiban annyira megérné a banki jutalék, szóval vélhetően olcsóbb. Igaz csak dombornyomott kártyával működik, dehát nem annyival drágább egy mastercard, mint egy maestro.

Orso · http://orso-online.blogspot.com 2008.01.03. 17:07:31

Ez mind OK, de akkor a sarki kisboltban, ami egy kis garázsféleségből lett átalakítva, hogy a fenébe lehet kártyával fizetni??? Őnekik megéri? Nem is magasak az áraik különösebben.

macilaci 2008.01.03. 17:22:48

Orso: valószínűleg neki a bolt jellegébő adódóan (sufni) kisebbek a fenntartási költségei.

impetus 2008.01.03. 18:09:24

Az informatikai cuccok piacán, főleg az alkatrészeknél elég erős a fekete piac. Bizonyos kiskereknél sokszor olcsóbb a cucc, mint a disztribútoroknál, viszonteladóknak. És akkor még hasznod sincs belőle...
Orso: és a kisboltokban általában nem egyszázalékos árrés van, hanem valamivel több.
TheElf: Tőlünk egy vevő se fordult még ki, azért, mert nem volt terminál. És a piacot ismerve, terminállal sem növekedne annyira a forgalom, hogy megérje.

nprobe 2008.01.03. 18:43:59

macilaci 2008.01.03. 12:52:14
Már miért kellene elvinnie? Legutótt, ahol így fizettem (pedig egy útszéli csárda), a pincér kihozta a mobil terminált...

ZAttila 2008.01.03. 20:08:18

Legyetek felnőttek,
Elektronikai és kisboltok, kártyával..? Kártyás fizetésnél van ám még egy bibi: nincs többé susmus fizetés, számla/nyugta nélkül...
Higgyétel el, nem csak a 2% miatt nincs POS a boltokban, hanem mert akkor nyoma marad a bótnak.

melacs 2008.01.03. 20:25:33

Pont jókor olvasom a Homáron: Ma a körúton lévő Cofee Company-bann sem tudtak olaszok fizetni kártyával. Arról nem is beszélve, hogy csak egy "kedves" cash only mondatot kaptak. Muffin van, kártyaleolvasó nincs??? Western World rulez. P.S. aztán az is lehet, hogy ma nem lépett működésbe:).

asdf 2008.01.03. 22:05:01

TheElf
Notebook téma: Az $1700 dollárért kiskerben bármikor, bárhol kapható notebook 600.000 ft feletti árán mitől is van szűk árrés?

Kerdezd a magyarorszagi forgalmazot es/vagy a nagykert. (amugy a top cuccok nyilvan dragabbak, mert az usakoknak/a jobban elo orszagokban tobb lovejuk van az embereknek, nem havi 6-700 dollarbol tengodnek, ergo ott hamar(abb) el lehet adni, nalunk csak a polcon all (mar ha egyaltalan valaki van olyan bator, hogy megrendeles nelkul betesz a boltjaba egy 600k-s notebookot, de gyanitom, nem fog).

asdf 2008.01.04. 17:43:29

Azt az infot hallottam, hogy marciustol felszerelik a bkv jegypenztarakat pos terminallal. (mivel magyarorszagon vagyunk, ertsd: majus kornyeken :D)

Ethereal 2008.01.08. 00:32:05

mirage8 2008.01.03. 09:53:34

Nekem most pl. egyedül az Extreme Digital jut eszembe, más nem.

aurinko 2008.01.09. 15:59:09

Borravaló-ügyben csak annyit tennék hozzá: Nyugaton (he-he) az úriember (-nő) tudja, hogy borravalót mindig készpénzben illik adni. Egy-két font vagy euró az asztalon hagyva, és mindenki boldog - a legtöbben tényleg így is csinálják.

Különben pedig gratulálok a bloghoz, szívemnek igen kedves témát feszeget, ezentúl inkább itt öntöm ki a szívemet ahelyett, hogy a férjemet idegesíteném a hasonló történetekkel.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.01.10. 19:23:04

Donpetya amugy is nagyondrága hely , legalábis több nála olcsobbat is tudok, nekik megérte a bankártyás fizetés bevezetése.Biztos azért mert sokkal kisebbek sokkal kevesebb a vevője, logikus? :D Ha akarnák be tudnák vezetni petyáéknál is csak valaki nemakarja mert nincs rá szükség megitélése szerint.Kötelezővé meg egyébként sem tehető, az emberek nagyrésze utál kártyával fizetni inkább elmegy automatáig és kézből kézbe adja a pénzt, nem bizik abban hogy nem emelnek le több pénzt a kártyájáról mint ami jár.:D Még most is fizetéskor sokan kifosztják az automatát és a teljes összeget leemelik, ez magyarisztán.Szoval nagy tragédia azért nincs ha ilyen amugy is hitvány pizzéria nem fogad el kártyát, a nemtetszik nemjövök többet meg érvényes rá.
süti beállítások módosítása