HTML

Kártyát NEM fogadunk el!

Azoknak a helyeknek, üzleteknek, éttermeknek a feketelistáját állítjuk össze, ahol - érthetetlen módon - a mai napig nem lehet bankkártyával fizetni. sőt: többnyire már a kérdést is érthetetlen sértődés követi. Várjuk a jelentéseket és a sztorikat a kártyamentes helyekről, hogy közösen ösztönözzük a cégeket e harmadik világbeli probléma megoldására! email: hasitottfa@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Csak számlafizetésre - Vodafone Debrecen

2008.01.09. 11:27 hasitottfa

Védjük magunkat továbbra is, ugyanis megint egy olyan cég üzletéről lesz szó, amelyik nem nevezhető kiskereskedésnek: Vodafone. Nehéz magyarázatot adni arra, hogy ha van egy kártyaleolvasó, azt miért csak egy dologra lehet használni...

Velem a debreceni pláza Vodafone-üzletében történt meg, hogy vettem egy mobiltelefont nem olcsó pénzért, és a végén a lányka csak nézett a nagy boci szemeivel, hogy náluk nem lehet kártyával fizetni. Erre néztem, mert igaz, hogy van egy két forintos telefon is, amit árulnak, de nagy átlagban azért olyan 20 ezer és drágább készülékeket vásárolnak az emberek... legalábbis amíg ott várakoztam, addig senki nem fizetett kevesebbet... és mindezt készpénzzel.

Ami különösen bosszantó, hogy ott volt a szemem előtt a terminál. Rá is kérdeztem hogy ha ott van a kártyaleolvasó, akkor miért nem lehet esetleg belegyömöszölni a kártyámat, hátha le lehetne róla venni azt az összeget. Erre a válasz: az csak számlafizetésre működik, vásárlásra nem... gratulálok nekik.

Végül is ott vettem meg, át kellett szaladnom egy ATM-hez, és a sok pénzzel a zsebemben visszamenni... megoldódott a dolog, de az biztos, hogy többet nem náluk fogok vásárolni.

23 komment

Címkék: vodafone homár bankkártya fogyasztóvédelem készpénz

A bejegyzés trackback címe:

https://cashonly.blog.hu/api/trackback/id/tr63290613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.01.09. 14:25:45

Nesze neked XXI. század!
Magyarisztán!

Dr Kangörény 2008.01.09. 14:27:24

Csak egy tipp: tudomásom szerint vagy elfogadnak kártyát, vagy nem. Jelezd a kártyát kibocsátó banknak, hogy kint volt a matrica, de nem fogadták el a kártyádat. Elméletileg a bank ilyenkor visszavonathatja az el nem fogadott kártyatípus elfogadásának engedélyét.

Mi értelme? 2008.01.09. 14:43:41

"de az biztos, hogy többet nem náluk fogok vásárolni." Napersze. De ezek után eleve nem náluk kellett volna megvenni.

kényszerjogász 2008.01.09. 14:52:13

dióhéjban

bankkártya: jó
nemelfogadni: nemjó
bloghoz: sok sikert!

amit én szándékozok itt most, az nem nemelfogadós, de minimum határeset, ha nem még bosszantóbb.

októberben volt, hogy -bluetooth adaptert beszerzendő- netes árösszehasonlítón árösszehasonlítottam, "gépház" nevű boltba elmentem, terméket kifizettem, majd el. (itt jegyezném meg, hogy az eladó leányka végtelenül kedves és ügyfélcentrikus volt, ott felejtendő visszajáróval utánam szólt (többek közt ilyenek hiánya miatt nem a szomszédos mistralba, ugye.), szóval nem a dolgozókkal van a baj, a hölgynek külön pirospont)

a kellemes élmények hatására kb. két hétre rá házat meg memóriát, ugyanott. de 20 rongy az nem 3, szóval gondoltam kártya. igen ám, csakhogy:

"KÉSZPÉNZES FIZETÉSRE 3% KEDVEZMÉNYT ADUNK", mondá a pult túl oldala.

későre járt, megvettem kártyával mégis, de persze hazafelé nem azon törtem a fejem, hogy dejót vásároltam ennél a dejó boltnál, hanem:

1.miért a kártyás vásárlásomkor kell megtudnom, hogy két hete kedvezményt kaptam (e vajon(!?!)

2.az a fránya érzés hogy le lettem húzva :) (tudom, végül is akkor is a vevő fizeti, ha nem mondják mellé az arcába, de így mégis fájó élmény marad mindörökre.)

aztán tovább gondoltam és arra jutottam, hogy nem ugrálok a szolgáltatójánál, mert ha az üzletvezetés van olyan hülye, hogy rámterhel a nagyvásárláskor 3%ot, akkor nyilván a 200ftos szilikonpastztát meg a dvd lemezt veszem majd ott max, a komplett százezren felüli számítástechnikai generációváltást meg intézem majd máshol.

(másik amiért nem ugráltam a szolgáltatójánál, mert az az otp, és inkább levelezzen velük az alkaida)

Zsömbi · http://zsombe.cyberserver.hu/blog/ 2008.01.09. 15:01:31

Ha jól tudom a boltok azért nem szeretik a kártyával történő fizetést, mert abból a bank még bizonyos hányadot levon magának kezelési és egyéb költségek gyanánt, így az eladó gyakorlatilag nem ugyanazt az összeget fogja megkapni, mint az eredeti vételár. Legalábbis egyszer nekem egy számtechboltban mikor kártyával fizettem, akkor azt mondták, hogy azt nem igazán preferálják az előbb említett ok miatt, de természetesen azért elfogadták.

Vodafone-nál viszont jártam már így én is. Vagyis csak hasonló volt a szitu, mivel terminál ki volt helyezve, csak éppen nem működött. Kiderült, hogy már több hónapja, csak éppen a Voda márkaképviselet vezetője lusta volt (vagy csak nem akarta) jelezni a pénzintézet felé. Én pedig reklamáltam, hogy mi az, hogy nem jó és nem javíttatják meg, persze a márkaüzletben ez nem hatott meg senkit, így írtam egy szép levelet Voda ügyfélszolgálatnak és meg is lett a hatása, mert ha emlékezetem nem csal jóváírást kaptam pár ezer Ft értékben.

Walter Melone · http://waltermelone.blog.hu 2008.01.09. 15:07:13

A bankok pofátlanul sokat kérnek az üzletektől a kártyás vásárlás után.

Csoda, hogy nem szeretik?!

guni 2008.01.09. 15:07:20

A sztori csak ott sántít hogy az nem a vodafone üzlete mert abból csak valami pár darab van az egész országban, a többi franchise rendszerben működik. Tehát ilyenkor nem a vodát kell szidni, hanem a bolt tulajdonosokat. Illetve őket sem, hanem a bankokat, akik pofátlan lehúzós konstrukcióban kínálják a bankkártyás fizetést. Egy erősen versenyző piacon nem nagyon lehet lemondani a vételár 3%-áról, mert lehet hogy az a nyereseég fele-harmada. Inkább a bankokat kéne emiatt b.szatatni nem a boltosokat. Meg nem nektek, hanem a pszaf-nem vagy a gvh-nak. De azok csak annyit tudnak, hogy időnként bekaszálnak pár millát a teszkótól mert az egyszerű, gyors pénz... :(

coki 2008.01.09. 15:32:52

magyarisztán? a budapesti plázák szerencsére elvannak látva leolvasókkal! na erről ennyit! vidéken nincs rá igény,az üzleteknek nem érdekük...ez van!

vajk 2008.01.09. 15:33:51

A megoldas marha egyszeru.

A kartyaolvasoval lehuzott penz a vodafone szamlajara megy. Ha veszel egy telefont, azt a telefonbolt bt-tol veszed, nem a vodafontol, igy annak az ara a telefonbolt bt szamlajara kell menjen. A telefonbolt bt-nek nincs kartyaterminalja.

A bolt nem a vodafone-e, ahogy masok is irtak, hanem egy "szerzodott partner". Azert hogy a szerzodott partnernel is be lehessen fozetni a szamlatartozast, a vodafone letett oda egy terminalt.

vajk

csubakka 2008.01.09. 15:33:54

akasszuk fel a bankokat, könyörgöm akasszuk fel!....

Tibor 2008.01.09. 15:53:52

kényszerjogász:

"KÉSZPÉNZES FIZETÉSRE 3% KEDVEZMÉNYT ADUNK"

Én nem látok ebben semmi kivetnivalót. Ha a készpénzes fizetés olcsóbb a boltnak, miért ne adhatná át ezt az előnyt a vevőnek? A vevő döntési helyzetbe kerül ahelyett, hogy eleve magasabb árat kellene fizetnie.

Bosszúság legfeljebb akkor származik a dologból, ha a vásárló nem tudja előre, hogy készpénzzel vásárolni olcsóbb.

Összehasonlításképpen: internetes vásárlás esetén különféle költségei lehetnek az előre átutalásos, utánvétes, hitelkártyás, PayPal stb. fizetési módoknak. A vevő dönthet, melyiket választja.

Sőt, különféle értékesítési módok eltérő költségét is sok helyen láthatóvá teszik az ügyfél számára: buszjegyet vehetek újságárusnál egyenként, tömbben, megvehetem a sofőrnél vagy fizethetem SMS-ben - más-más lesz az ár. Példa egy nálunk fejlettebb piacgazdaságból: Németországban a jegypénztárnál 2 euróval drágább a vonatjegy, mint az automatából.

A tényleges költségek vásárlóra terhelése azt eredményezi, hogy a vásárlók a fizetés költségét is figyelembe veszik a fizetési mód megválasztásánál. A vevő költsége, a vevő döntése. Végső soron megtakarítást eredményez és erősíti a versenyt.

aurinko 2008.01.09. 16:01:45

Tibor 2008.01.09. 15:53:52
Egyetértek, de a kulcsszó (szerintem): ezt előre kellene közölni, vagy jól látható helyen, kiírva, hogy az első perctől nyilvánvaló legyen, nem?

royalfröccs 2008.01.09. 16:01:51

Nekem van mobilboltos ismerősom (nem voda). Náluk is van terminál, és ők is csak számlafizetésre használják. Az ok elég prózai... Túl sok jutalékot von le a bank ilyen esetben... Pl egy feltöltőkártyán kb 60 magyar Forint haszna van az eladónak, ha kártyával fizetnénk ki, többe kerülne a leve mint a hús. Teljesen megértem a boltok hozáállását, nem őket, hanem a bankot kéne hibáztatni. Mobilpiacon meg pláne más a helyzet, ugyanis tegyük fel, van egy készülék 9990 Ft-os áron előfizuval. Ezt a telefont jó 30 ezer forintért megveszi a bolt a mobiltelefon Bt-től, és majd ha az ügyfél hónapokig fizet rendesen, akkor a Mobilcég visszafizeti a különbözetet, meg egy kis hasznot is ad....

kényszerjogász 2008.01.09. 16:31:06

Tibor 2008.01.09. 15:53:52

"Én nem látok ebben semmi kivetnivalót."

nem ezzel kezdtem, mert kicsit homályosak az emlékeim, de amikor beindult itthon is a kártyázás -kb 90es évek közepén- sok volt az éttermi fizetéses botrány. (kártyával eltűnő, többször lehúzó pincér, meg amikor extra árat számláztak a kártya miatt.) szóval asszem akkor volt valami tényfeltáró cikk valahol, hogy ilyen extra tétel nem számítható fel, mert a elektronikus szolgáltatók pont úgy szerződnek, hogy a nem kezelhető hátrányosan a fizetési módjuk.
mondom, ez nem tuti, szakmabelinek kellene megerősíteni. ha viszont így van/volt, akkor -szerintem- a "kpre 3% kedvezmény" tökéletesen ugyanaz mint a "kártyára 3% bünti" (csak matekilag nem, hajszálnyit), és problémás..mert akkor nem a szolgáltatóval megálapodott feltételek mellett jár el.

"Bosszúság legfeljebb akkor származik a dologból, ha a vásárló nem tudja előre, hogy készpénzzel vásárolni olcsóbb."

hát ez az. amikor kápéval fizettem, ők pénzt el, én árut el, szevasztok. amikor két hét múlva húzom elő a kártyát, AKKOR közlik hogy kápéra volna kedvezmény ugye...(egyébként direkt sajnálom a pultos arcokat, szinte félve kérdik, mert pontosan tudják mennyire gáz az egész, és nagyon gyanítom hogy nem véletlenül nincs írásos formában se honlapon sem üzletben hirdetve a kedvezmény...szvsz ha szolgáltató meghallaná, minimum sóval hintené be az elfogadópont helyét, talán per is volna, de mégegyszer: ezt csak a körülményekből morfondíroztam ki, üzlet-szolgáltató jogviszonyról nincsenek pontos ismereteim)

bandyta 2008.01.09. 18:09:14

Hali!
Én fogjuk rá szakmabeli vagyok. Banki oldalról. valamint imádok kártyával vásárolni. Biztonságosabbnak érzem, mint pl. valag pénzzel a 6-os villamoson utazni. Persze ez egyéni szoc probléma! :)
Egy két komment:
1. Minden banki szerződés tiltja, hogy a kártyás fizetés bármiben meg legyen különböztetve a készpénzestől.
2. Itt mindenki azt írta, hogy szegény kereskedőt lehúzza a bank 2-3%-al. Viszont az senkit sem zavar, hogy a bank a kártyabirtokost húzza le ezzel az összeggel, ha az ATM-ből veszi fel a pénzt? Sokan vesznek fel kis címleteket, mert nem szeretnek hozzám hasonlóan sok pénzt maguknál tartani. Egy kis matek: 5000 Ft ATM-es felvét, átlag (külföld/belföld, saját/idegen ATM függő) 300 Ft-os tranzakciós díjjal 6%-os felárnak vehető. Kártyás vásárlás során ez nekem 0 Ft, a kereskedőnek max. (de nagyon max!) 3 %, azaz 150 Ft.
3. Magyarisztán nem a "Nyugat"-tól van lemaradva, hanem egész Európában mindenkitől, az egy főre eső kártyaelfogadóhelyek számában. Ennek oka pedig nem a gazdasági helyzet, mert az lehet bármilyen, bárhol, hanem az, hogy a bankoknak jobban megéri az ATM-es tranzakció, mint a POS vásárlás. Jobban kaszálnak rajtunk, csak nem vesszük észre!!!
Mellesleg keleten és nyugaton is hasonlóak az árak (jutalékok).
Üdv,
bandyta

Tibor 2008.01.09. 20:14:05

bandyta:

"1. Minden banki szerződés tiltja, hogy a kártyás fizetés bármiben meg legyen különböztetve a készpénzestől."

Naná, hiszen éppen így (a költségek ügyfél elől való elrejtésével) tudják a bankok magasan tartani a jutalékaikat. Mekkora ötlet! És még vásárlóbarátnak is tűnik.

SzirruszMájsztró 2008.01.09. 21:04:34

bandyta: múltkoriban olvastam épp egy cikket arról, hogy Európában a magyar bankok terminálos jutalékai a legmagasabbak. A "Kártyás vásárlás során ez nekem 0 Ft, a kereskedőnek max. (de nagyon max!) 3 %, azaz 150 Ft." az más forrásból 300Ft is lehet. És ahol pici dolgokat is adnak pici áron, ott nem lesz kifizetődő a bankkártyás fizetés. És mintha a terminál telepítése is pofátlanul nagy költség lenne. De Te mint banki oldalról szakmabeli talán cáfolni tudod ezt. A notebook.hu kártyanemelfogadási indokainak egyike is a tú mlzottan agas banki jutalék a "szolgáltatás" nagyságához mérten. Kedves Hasitottfa: ha kártyával fizetnél, akkor érdemes előre érdeklődni, hogy ez megvalósítható-e. A kérdés ingyenes, és megspórolsz magadnak egy csomó rosszkedvet is. Ha a válasz nem tetszik, simán továbbállsz, és kész. Se sértődés, se világfájdalom, se boci szemek.

Tibor 2008.01.09. 21:19:48

"Sokan vesznek fel kis címleteket, mert nem szeretnek hozzám hasonlóan sok pénzt maguknál tartani."

Viszont sokan vesznek fel egyszerre nagy összeget, mert hozzám hasonlóan alkalmanként fix díjat számláz a bank a pénzfelvétért. (A húszezrest ugyanannyiba kerül behelyezni az automatába, mint az ezerforintost.)

"Kártyás vásárlás során ez nekem 0 Ft, a kereskedőnek max. (de nagyon max!) 3 %, azaz 150 Ft."

Ami természetesen benne van az árban.

"a bankoknak jobban megéri az ATM-es tranzakció, mint a POS vásárlás. Jobban kaszálnak rajtunk, csak nem vesszük észre!!!"

Fordítva! Éppenhogy az ATM használat árát vesszük észre, elég rápillantani a bankszámlakivonatra. A kártyás vásárlás jutaléka viszont az ügyfélnek láthatatlan költség.

Dervenkál Egon 2008.01.10. 09:34:40

Ma taxiztam, és kérdi a végén a sofőr, hogy kártyával akarok-e fizetni-e. Mondom, most épp nem kösz. De azért rákérdeztem, hogy hogyan megy.
Azt mondja a taxis: aki a kártyalehúzó költségét 1nem tudja kitermelni, az ne is vállalkozzon. Hát ez elég sarkos, de a taxiknál eléggé behatároltak az árak, és az elmúlt években nem nagyon emelkedtek. 2000 forintos fizetésnél, a jutalék 60 forint, és egy héten belül számlán van a lé. Vagyis itt tényleg nem nagy összegű vásárlásról van szó. Mégis megéri neki? Igaz a taxis nem OTP-s volt, és dícsérte a bankját. Tehát létezik ilyen is.

Gab_ 2008.01.10. 09:40:39

Jelezném a cikk szerzőjének, hogy a debreceni plázában NINCS Vodafone márkaüzlet csak hivatalos Vodafone viszonteladó.
A Vodafone bemutatótermekben van lehetőség kártyával való fizetésre, úgyhogy ennek az egésznek itt nincs semmi értelme.
Az, hogy xy gsm-nél csak kp-t fogadnak el semmi köze a Vodához.

Gab_
Vodafone

hasitottfa 2008.01.10. 12:41:37

Gab_: "Az, hogy xy gsm-nél csak kp-t fogadnak el semmi köze a Vodához."

Szerintem annyiban mégis van köze, hogy - amint te is írtad - a debreceni üzlet HIVATALOS viszonteladóként működik, és viseli magán a Vodafone logót meg az egész brandet. Tetszik, nem tetszik, a fogyasztó a hivatalos viszonteladón keresztül találkozik a márkával, ezért az anyacégen is számon lehet kérni a kártyahiányt. Pontosabban az anyacégnek kéne feltétlenül szabnia hivatalos viszonteladóinak - sok minden más mellett - a kártyás fizetés opcióját.

hasitottfa 2008.01.10. 13:49:26

SzirruszMájsztró: "Kedves Hasitottfa: ha kártyával fizetnél, akkor érdemes előre érdeklődni, hogy ez megvalósítható-e. A kérdés ingyenes, és megspórolsz magadnak egy csomó rosszkedvet is. Ha a válasz nem tetszik, simán továbbállsz, és kész. Se sértődés, se világfájdalom, se boci szemek."

Igazad van, kérdezni lehet, ingyenesen. (De blogot írni is :) A továbbállás lehetősége is adott - ez így is szokott történni -, bár azért azt a jogot sem vitatom el magamtól, hogy felbosszantsam magam, ha csalódnom kell valamiben, illetve ha nem tudok ott enni/vásárolni stb, ahol szerettem volna.

Bociszemeim sajnos nincsenek. Oroszlánszívem annál inkább, és hiszek abban, hogy nem kell mindent úgy elfogadnunk, ahogy van. Számomra a kérdezés az első lépcső, a továbbállás a következő, végül pedig az, hogy közzé tegyem a tapaszatalatokat, hogy másoknak már kérdezni sem kelljen, csak elkerülni az adott üzletet - aminek ezután csak egy lépcső maradt: a kongó ürességben elgondolkodni a policyján.

LacA 2008.02.22. 19:31:51

ATM-pénzfelvétellel kapcsolatban a múl hónapban volt igen rossz tapasztalatom, mivel ki kellett fizetnem az autóm javíttatását(200 e.,)de a szerelőmnek nincs POS terminálja. ATM csak a 2 kártyám eggyütt tette ki az összeget, de a felvét díja ca. 2e ft volt! Ezt inkább beletankoltam volna!
süti beállítások módosítása